María Barral Varela, alcaldesa de Betanzos, confirma que quiere optar a la reelección
A poco más de cuatro meses para la cita de las municipales, la alcaldesa de Betanzos, María Barral, anunciará este jueves en la asamblea del partido, que su deseo es optar a la reelección. Con este paso al frente quiere despejar posibles dudas y demostrar que desea liderar a los socialistas para retener la alcaldía.
Desconoce si va a tener competencia, aunque según el procedimiento del PSOE quien quiera presentarse como candidato en una ciudad como Betanzos debe presentarse con el 30 % de avales a la asamblea. En una reunión anterior, Barral ya expuso el balance de su mandato, el primero completo ya que en el anterior estuvo únicamente al frente nueve meses tras la marcha por motivos de salud de su predecesor. «O que direi son as cousas que considero máis importantes, expresarei o proxecto no que creo para Betanzos», avanza. Destaca que a pesar de que el covid trastocara los planes, han logrado cumplir «en máis dun 80» el programa electoral, un porcentaje que espera que se incremente de aquí a mayo. «A pandemia ralentizouno todo, hai proxectos que non se puideron levar a cabo, pero creo que os vindeiros catro anos van a ser moi importantes, con fondos europeos, con moitas oportunidades e teño ilusión por ser a candidata primeiro e, se a xente o quere, alcaldesa», afirma.
CIM, tema pendiente
Cita como logros el que los actos del 800.º aniversario de la ciudad «estiveran á altura do que queriamos», reconoce sentirse contenta con el trabajo hecho durante la pandemia, tanto en el campo social como educativo, sanitario y de apoyo a los sectores más perjudicados. «Estou moi satisfeita co que se fixo na zona rural e coa recuperación do patrimonio, porque neste mandato inicouse a do Pasatempo, vai comezar e rematar a do Mosteiro das Donas, temas no casco histórico e cuestións históricas como as danzas gremiais ou os escudos da casa do Concello, ademais de moitísimas obras públicas», desgrana.
Cita como gran asignatura pendiente el no haber podido poner en marcha el Centro de Información á Muller. «A Xunta cambiou as tornas, agora téñeno que crear os concellos e despois pedir unha subvención, hai que dotalo de persoal e ter un espazo físico que cumpra unha serie de requisitos, e a pandemia e as consecuencias da guerra de Ucraína absorberon os servizos sociais dun xeito que fixo imposible centrarnos niso, que era algo que eu quería facer. Penso que aínda pode ser unha realidade, non sei se antes de maio, pero si neste 2023», augura. Respecto a si le pasará factura la retirada de funciones a una concejala de su partido por un conflicto derivado de la elección de la reina de las fiestas, Barral remarca que fue un hecho que «non xerou crise no grupo de goberno». «Sentinme apoiada en todos os momentos previos e seguintes tanto polo grupo como pola asemblea», apuntó.
«Non dou nada por feito», responde a cómo ve a la oposición en Betanzos y le reconoce al PP que es fuerte «historicamente» y al BNG, a nivel general, que «subiu moitísimo e é de prever que mellore os resultados».